Monday, May 7, 2012

Förkylning och indiska tabletter

Lagom till att jag skulle ha en längre period ledigt kom en mycket ovälkommen förkylning. Men trots det så ligger jag i landet och sår bönor, flyttar blommor, sätter majs, bygger portaler och en hel del annat. Mest lycka gav faktiskt själva portaldelen som idag blev förverkligad tack vare min fina man. Gång på gång gick han ut och vinkelslipade alltifrån armeringsjärn till en monsterstor grill av ett oljefat. Tusen tack Sebastian!

Imorgon ska jag till Stockholm för en efterlängtad kurs som en av mina arbetsgivare ger. Men efter att ha struntat i förkylningen och envisats med att fortsätta gå tunnklädd så började det likna feberrosor på kinden. Jag svalde just en paracetamoltablett från Indien som först gjorde mig sjukt illamående och nu är kinderna iskalla. Det är effektivt men obehagligt att må illa... Borde nog hålla mig till vanliga Ipren eller Alvedon. Nu blir det bilder!








 

No comments:

Post a Comment