Tuesday, April 17, 2012

Pallkragar och drivhus


Idag har jag byggt en koja åt mina två sorters blomkål, romanesco, röd tagetes (red marietta) och vitlök. Jag har även fått ihop ett drivhus tack vare min fine exsvåger och hans husrenovering. I blomsterväg har det blivit en hel del slit i "stora rabatten" (ska lägga upp en trädgårdsskiss lite längre fram).
Jag har jobbat helg så det är måndag och tisdag som varit mina lediga dagar. Gårdagen gick åt till att gräva upp ca 5 kvadratmeter praktlysing och plantera bergenia istället. I bergeniepartiet har jag nu planterat fjädernejlika, atlasblommor, rosenskära, bollviva och en liten aubretia. Det ska ner brudslöja och någon rudbeckia också så småningom.










"Stora rabatten" - man kan ana nyplanterade bergenier långt uppe bakom asken.








Det före detta bergeniapartiet.








Köksträdgården innan drivhuset.






Har sågat allt för hand men har kommit på att motorsågen går lika bra så i fortsättningen kommer det att gå snabbt.






Dagens nytillskott.






Gulgrön blomkål från Åbergs, små plantor av vanlig blomkål oc frösådd romanesco och tagetes.





Och så med lite fält och himmel där bakom.

No comments:

Post a Comment